НОВІ ПРІОРИТЕТИ МІЖНАРОДНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ У СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО
DOI:
https://doi.org/10.24144/2078-1431.2019.1(22).166-187Ключові слова:
міжнародна маркетингова діяльність, підприємство, глобалізація, світове господарство, УкраїнаАнотація
Сучасний етап розвитку світогосподарської системи характеризується активізацією глобалізаційних процесів, що супроводжується періодичними економічними кризовими явищами. Тому світовий економічний простір має два орієнтири: забезпечення максимальної задоволеності потреб цільових споживачів і розширення можливостей виробничих систем. Досягнення поставлених цілей є можливим за рахунок активізації механізму міжнародного маркетингу, роль якого полягає в адаптації виробничого процесу країн до нестабільних зовнішніх умов світового
ринку. Спостерігається загострення конкурентної боротьби між виробниками як на внутрішніх ринках окремих країн, так і на рівні світового ринку в цілому. При цьому ефективність суб’єктів міжнародного бізнесу, основними представниками якого є ТНК, залежить від їх здатності відслідковувати та правильно реагувати на зміни, що відбуваються у глобальному середовищі, а також враховувати їх при визначенні перспектив розвитку виробничої, товарної та комерційної політики на міжнародних ринках. При цьому роль міжнародного маркетингу підприємств як однієї з головних систем управління міжнародним бізнесом поступово зростає, і саме він здатний забезпечити взаємозв’язок із зовнішнім середовищем у тісній взаємодії з його виробничою підсистемою.
Використання маркетингових інструментів та інтернаціоналізація виробничо-комерційної діяльності відбуваються паралельно. Маркетингова діяльність національних і міжнародних учасників глобалізованого ринку залежить від рівня інтернаціоналізації господарської взаємодії його суб’єктів. Все це сприяє інтернаціоналізації маркетингових принципів та інструментів, формуванню цілісної системи на основі окремих інструментів маркетингового управління, а міжнародна конкуренція сприяє інтенсифікації маркетингової діяльності підприємств. Через це національний маркетинг поступово підпорядковується процедурно-змістовим пріоритетам міжнародного маркетингу в умовах глобалізації.
Таким чином, на основі проведеного дослідження, з урахуванням особливостей сучасного етапу розвитку світогосподарської системи доведено необхідність розроблення механізму, який дозволяв би координувати зусилля в області міжнародного маркетингу з метою підвищення продуктивності кожного заходу окремо та маркетингової стратегії в цілому.
Посилання
Barsukova, S.V. (2001). Mezhdunarodnaia deiatelnost TNK v usloviiakh globalizatsii: uroki dlia Rosii [TNK International Activities in the Context of Globalization: Lessons for Russia]. Sotsialno ekonomicheskaia transformatsiia v Rosii – Socio-economic transformation in Russia. E.A. Kiselyov (Ed.). Мoskow: МОNF, Issue. 131 (Ser. “Nauchnie dokladi”) [in Russian].
Zhukov, S.A. (2010). Mekhanizm zastosuvaqnnia regionalnogo marketinga v sisteme transkordonnogo ekonomichnogo spivrobitnitstva prikordonnogo regionu (na materialach Zakarpatskoi oblasti) [Mechanism of application of regional marketing in the system of cross-border economic cooperation of the frontier region (on materials of the Transcarpathian region)]. Mukachevo: Elara, 276 p. [in Ukrainian].
Lamben, Zhan-Zhak (1996). Strategicheskiy marketing. Evropeyskaia perspektiva [Strategic marketing. European perspective]. Saint Petersburg: Nauka, 589 p. [in Russian].
Nozdreva, R.B. (2005). Mezhdunarodniy marketing [International marketing]. Мoskow: Ekonomist, 990 p.
Transnatsionalni korporatsii yak osnova protsesu globalizatsii u svitoviy ekonomitsi ta mizhnarodnomu marketing [Transnational corporations as the basis of the globalization process in the global economy and international marketing]. 2011.01.3. nozdreva.blogspot.com. Retrieved from http://nozdreva.blogspot.com/ 2011/01/3.html.
Panchenko, Ye.G. (2007). Mizhnarodniy menedzhment [International management]. Kyiv: KNEU, 468 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).