Євроінтеграційні аспекти вищої освіти України в контексті сучасних викликів і трендів

Автор(и)

  • Іван Артьомов
  • Мар’яна Ляшко

DOI:

https://doi.org/10.24144/2078-1431.2023.1(30).44-55

Анотація

У статті проаналізовано євроінтеграційні складові вищої освіти України в контексті сучасних викликів і трендів. З’ясовано, що досягнуто істотного прогресу в адаптації національної системи вищої освіти до загальноєвропейських критеріїв. У контексті зазначеного зроблено висновки, що важливою стратегічною ціллю вищої школи України є реалізація завдань дослідницько-інноваційного характеру в контексті Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, законів України «Про освіту» та «Про вищу освіту», Стратегічного плану розвитку освіти на період 2022-2032 рр. та ін. На прикладах інтернаціоналізації освіти і науки в Ужгородському національному університеті розкрито потенційні можливості для успішного інтегрування до єдиного простору вищої освіти. Спираючись на аналіз стану реалізації Концепції інноваційного розвитку УжНУ на 2015-2025 рр., зроблено спробу виробити концептуальні підходи до
формування Стратегічного плану на 2023-2032 рр., базових пріоритетів розвитку. Акцентовано, що Стратегічний план розвитку УжНУ формується в процесі реалізації наукового проєкту «Транскарпатський центр Жана Моне з дослідження європейських стратегій розвитку». Сформульовано завдання щодо використання існуючих резервів на шляху до ЄПВО, а також форм і методів роботи для подолання існуючих викликів і загроз у розвитку вищої освіти в умовах агресії Росії та війни з Україною.

Ключові слова: критерії вищої освіти, дослідницько-інноваційний університет, інтернаціоналізація освіти, ЄПВО, Концепція УжНУ, Стратегічний план розвитку, перспективи та існуючі виклики

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20