Інноваційно-фінансова складова стратегії розвитку компанії в умовах трансформаційних змін
DOI:
https://doi.org/10.24144/2078-1431.2024.2(33).216-224Анотація
У статті розглянуто особливості інноваційно-фінансової складової стратегії розвитку компанії та її формування. Проаналізовано окремі рекомендації щодо розробки інноваційно-фінансової складової стратегії та доцільність їх використання. Проаналізовано зв’язок між інноваціями та фінансуванням як фундаменту конкурентних переваг компанії. Зазначено, що інноваційно-фінансова складова стратегії розвитку компанії повинна базуватись на комплексному підході та стратегічному плануванні. Розглянуто венчурний капітал як один з підходів фінансування інноваційної діяльності компанії. Наголошено на важливості кваліфікації людського капіталу, особливо управлінського персоналу, здатного креативно мислити та, за необхідності, вивести компанію з кризового становища, акцентуючи увагу на впровадженні новітніх технологій у процес діяльність компанії. Вагомого значення в мінливих умовах воєнного стану, сучасних трансформаційних змін і непередбачуваних ситуацій набуває антикризова політика, зокрема диференціація джерел фінансування та використання новітніх технологій на всіх етапах задля підвищення результативності господарювання.
У процесі дослідження виявлено, що інноваційно-фінансову складову стратегії розвитку слід розглядати як ключову основу забезпечення конкурентних позицій компанії, її довгострокової результативності та прибутковості. Посилення інноваційно-фінансової складової стратегії розвитку компанії інтегрує використання нових технологій у підприємницьку діяльність, мінімізує фінансові ризики та покращує керування фінансами компанії з метою забезпечення збалансованого інноваційного розвитку. Розглянуто важливість розробки дієвої інноваційно-фінансової складової для стартапів, які найбільш схильні до ризику та з самого початку потребують значного фінансування. Критично важливими є інтеграція інноваційної та фінансової складових для підвищення адаптивності, гнучкості функціонування підприємства, можливості реагувати на глобальні зміни, не втрачаючи стійких лідируючих позицій на ринку.
Посилання
Абрамешин А.Е., Вороніна Т.П., Молчанова О.П., Тихонова Е.А., Шленов Ю.В. Інноваційний менеджмент:підручник. / під.ред. О.П. Молчанової. М.: ВітаПрес, 2001. 448 с.
Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Іннoвaції: теoрія, мехaнізм рoзрoбки тa кoмерціaлізaція: мoнoгрaфія. К.: КНЕУ, 2013. 394 с.
Барабанова В., Богатирьова Г. Інноваційний маркетинг: навч. посібник. – Кривий Ріг : Вид.ДонНУЕТ, 2022.145 с.
Бруслиновська І. В., Матвійчук В. І. Теоретичні аспекти формування фінансової стратегії підприємства // Економіка і організація управління. 2018. Вип. 3. С. 100-111.
Волков О. І., Денисенко М. П., Гречан А. П. Інноваційний розвиток промисловості України. К.: КНТ, 2006. 648 с.
Геєць В. Інновативно-інноваційний шлях розвитку – модернізаційний проект розвитку української економіки та суспільства початку ХХІ століття //Банківська справа. 2003. №4. С.3–30
Герасимчук В. Г. Стратегічне партнерство: принципи, інструментарій, ефективність // Економічний вісник НТУУ «КПІ».
Гриньов А. В. Стратегія інноваційного розвитку підприємства: дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук, 2004.37 с.
Домбровська С. О., Лапіна І. С. Адаптація фінансової стратегії підприємства до сучасних умов в Україні // Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Економічні науки. 2017. Вип. 25(1). С. 138-141.
Єпіфанова І. Ю. Формування інноваційних стратегій промислових підприємств у сучасних умовах // Підприємництво та інновації, (13), 33-39.
Зянько В. В., Єпіфанова І. Ю., Зянько В. В. Інноваційна діяльність підприємств та її фінансове забезпечення в умовах трансформаційних змін економіки України : монографія. Вінниця : ВНТУ, 2015. 172 с.
Ковальчук Т. Інноваційний маркетинг // Економіка України. 2005. № 8. С. 89–90.
Колот І., Грішин Н. Розвиток регіональної інноваційної діяльності // Економіка України. 2006. № 3. С. 58–60.
Красношапка В. В., Моргун О. В. Фінансові стратегії у контексті антикризового управління // Ефективна економіка. 2013. № 2.
Крижня В.О., Хринюк О.С. Фінансова стратегія підприємства як головний інструмент його сталого розвитку // Економіка та суспільство: електронне наукове фахове видання, 2018. Вип.18. С.581-585.
Кузнєцов С., Кравець О. Цифрові фінансові платформи та їх роль у забезпеченні ефективності фінансових операцій // Економіка і фінанси. 2022. № 4. С. 33-45.
Купира М.І., Киришко М.В. (2020). Формування фінансової стратегії в системі забезпечення конкурентоспроможності підприємства // Економічний форум, 1(3), 104-110.
Лазорчин В. А. Теоретико-методичні основи формування фінансової стратегії підприємства // Український журнал прикладної економіки. 2020. Т. 5, № 3. С. 185-191.
Осецький В. Інвестиції та інновації: проблеми теорії і практики: монографія. К.: ІАЕ УААН, 2003.
Романишин В. О., Бернацька А. О. Фінансова стратегія та її роль у забезпеченні стійкого розвитку підприємства // Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 2. С. 54–62.
Саєнко М.Г. Стратегія підприємства: підруч. Тернопіль: Економічна думка, 2006. 390 с.
Швець Ю.О., Мозолевська А.І. Сучасний стан формування фінансової стратегії промислового підприємства та шляхи її реалізації // Інфраструктура ринку. 2019. №34. C. 235-242.
Язлюк Борис. Диверсифікація як запорука інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств // Економічний аналіз. 2010 р. Вип. 7.
Яковлева Г.В., Титаренко Ю.В. // Маркетинг інновацій і інновації у маркетингу : збірник тез доповідей / відп. за вип. Ю.М. Гладенко. Суми : ТОВ "ДД "Папірус", 2013. С. 312-313.
Янковська В. А. Фінансова стратегія та її роль у розвитку підприємства // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. 2013. № 50. С. 182-187.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).